Blog van PDS coaching

Lees de blog artikelen met de beste tips om je maag-darmklachten te verhelpen en om achter de oorzaak van je buikklachten te komen. Geschreven door onze prikkelbare darm coaches.

Gluten en lactosevrije taco's

Gluten en lactosevrije taco’s met vegetarisch gehakt

Gluten en lactosevrije taco’s met vegetarisch gehakt en paprika Glutenvrij, lactosevrij, vegetarisch, veganistisch Deze gluten en lactosevrije taco’s met vegetarisch gehakt en paprika zijn heerlijk genieten. Zelf heb ik het Prikkelbare Darm Syndroom (PDS) en moet daardoor voorzichtig zijn met wat ik eet. Deze taco’s zijn helemaal darmproof, omdat ze van nature glutenvrij zijn. Daarbij

Lees verder »
Sporten goed voor de darmen

Is sporten goed voor de darmen?

Is sporten goed voor de darmen? Je hebt waarschijnlijk weleens gehoord dat sporten goed is voor je gezondheid. Één van de vele goede voornemens in een nieuw jaar is vaak dan ook ‘ik wil meer gaan sporten’. Misschien sport je omdat je wat kilo’s wilt afvallen, om kracht op te bouwen of omdat je er gewoon

Lees verder »
gluten en lactosevrije quinoa

Gluten en lactosevrije quinoa met kabeljauwfilet

Gluten en lactosevrije quinoa met kabeljauwfilet en groenten Dieet: glutenvrij, lactosevrij Quinoa is een heerlijk voedingsmiddel waarmee je goed kunt variëren. Het zit bomvol met goede vitamines en is van nature gluten en lactosevrij. Maak dit heerlijke darmproof recept met lekker veel eiwitten dankzij de kabeljauwfilet.  Benodigdheden  – Kookpan– 2 Spatels– Snijplank– Snijmes– 2 koekenpannen–

Lees verder »
vegetarische quinoa zonder gluten en lactose

Vegetarische quinoa zonder gluten en lactose

Vegetarische quinoa zonder gluten en lactose Dieet: vegetarisch, veganistisch, glutenvrij, lactosevrij Heb je trek in een vegetarisch gerecht met quinoa, maar eet je ook liever gluten en lactosevrij? Dan is dit gerecht een uitstekende keuze! Doordat er veel verschillende groentes in dit gerecht zitten, waaronder kastanjechampignons, is het lekker voedzaam. Daarnaast zit quinoa zelf ook

Lees verder »
Vegetarische gezonde lunch van sojaburger en groenten

Lactosevrije vegetarische lunch met soja en groenten

Lactosevrije vegetarische lunch van sojaburger en groenten Dieet: Lactosevrij, glutenarm, vegetarisch, veganistisch Deze gezonde vegetarische lunch is echt een aanrader als je bewuster wilt gaan eten en ook als je je darmklachten wilt verminderen. Er zit geen lactose in en bij een glutenovergevoeligheid is dit recept ook geschikt. Bij een glutenovergevoeligheid kun je wel een

Lees verder »
Vegetarische burger op notenbrood en groenten

Vegetarische burger op notenbrood en groenten

Vegetarische burger op notenbrood en groenten Vegetarisch, veganistisch, vezelrijk Deze vegetarische burger op notenbrood en groenten is een heerlijk recept wat je ook kunt nemen als je gevoelige darmen hebt. Je kunt hem eten als stevige lunch of diner. Heb je een glutenvrij dieet? Kies dan voor glutenvrij brood en rooster deze om hem lekker

Lees verder »
volkoren pasta bolognaise

Volkoren pasta bolognaise met bio gehakt en Italiaanse groenten

Volkoren pasta bolognaise met bio gehakt en Italiaanse roerbakgroenten Vezelrijk, lactosevrij (met opties voor glutenvrij en koolhydraat beperkt) Vaak is pasta een gerecht waar veel mensen darmklachten krijgen. Dit kan natuurlijk komen door te overeten, maar ook door de soort ingrediënten en kruiden. Dit recept voor volkoren pasta bolognaise is gemaakt van pure ingrediënten en

Lees verder »
glutenvrij noten granola

Glutenvrije noten granola met lactosevrije yoghurt

Glutenvrije noten granola met lactosevrije yoghurt en rood fruit Dieet: glutenvrij, lactosevrij, vegetarisch Deze glutenvrije noten granola met lactosevrije yoghurt en rood fruit is heerlijk als ontbijt. Zelf heb ik het prikkelbare darm syndroom, maar kan dit zonder problemen eten. ‘s Ochtends heb ik niet heel veel tijd. Dit recept is in een paar minuten

Lees verder »
Intermittent fasting bij buikpijn

Intermittent fasting bij buikpijn, een praktijkvoorbeeld van de PDS-coach

Intermittent fasting bij buikpijn, een praktijkvoorbeeld van de PDS-coach Intermittent fasting is razend populair en wordt vaak ingezet bij maag- en darmklachten zoals buikpijn, opgezette buik, winderigheid en een wisselende ontlasting. Het is niet zo gek dat intermittent fasting zo ontzettend populair is vanwege meerdere voordelen voor je gezondheid . Intermittent fasting werkt positief op

Lees verder »
Scroll naar top