PDS Blog

In deze PDS blog wil ik jou inspireren om weer grip te krijgen op je maag- en darmklachten. Je kunt hier heerlijke darmproof recepten vinden, tips om je darmklachten te verminderen en tools om te leren leven met het prikkelbare darm syndroom. Daarnaast deel ik ook ervaringen van PDS-patiënten die hun darmklachten onder controle hebben gekregen. Veel leesplezier op het PDS blog!

Ontbijt recept bij darmklachten – teff pap

Ontbijt recept bij darmklachten – teff pap Dieet: PDS, glutenvrij, lactosevrij, koemelkeiwit-vrij, e-nummervrij, vegan Dit ontbijt recept bij darmklachten is speciaal voor mensen met een gevoelige maag of prikkelbare darm. Deze voedzame pap van teff als ontbijt zorgt voor een goede start van de dag. Teff is een glutenvrije oergraan dat boordevol vezels bevat. Dit

Lees verder »
Darmklachten tijdens de menstruatie oorzaken en tips bij PDS

Darmklachten tijdens de menstruatie: oorzaken en tips

Darmklachten tijdens de menstruatie: oorzaken en tips Veel vrouwen hebben last van darmklachten tijdens de menstruatie. Klachten die veel voorkomen zijn: een opgezette buik, rommelende darmen, gasvorming en zachte ontlasting. Wanneer je PDS (prikkelbare darm syndroom) hebt, kan dit nog vervelender zijn omdat de menstruatie  de darmklachten versterkt.  In deze blog lees je meer over

Lees verder »
visualisatie meditatie darmklachten darmklachtenvrij PDS

Visualisatie meditatie bij darmklachten en PDS

Visualisatie meditatie bij darmklachten en PDS | prikkelbare darm syndroom In deze blog lees je meer over het effect van een visualisatie meditatie bij PDS en darmklachten die je kan helpen te bereiken dat je darmklachtenvrij wordt. Als je al jaren last hebt van je darmen, dan voelt het namelijk vaak als onwerkelijk dat het

Lees verder »
vegetarisch dieet PDS darmklachten vegan

3 tips bij een vegetarisch dieet en PDS

3 tips bij een vegetarisch dieet, darmklachten en PDS Heb je een vegetarisch dieet en PDS? In de praktijk zie ik steeds meer cliënten die overstappen naar een flexitarisch (één of meer dagen in de week geen vlees), vegetarisch (helemaal geen vlees/vis), of zelfs veganistisch (helemaal geen dierlijke producten) eetpatroon vanuit verschillende beweegredenen. Persoonlijk eet

Lees verder »
darmklachten en ondergewicht PDS vegan eiwitten calorieen

Darmklachten en ondergewicht – help afvallen voorkomen

Darmklachten en ondergewicht – help afvallen voorkomen Heb je darmklachten en ondergewicht? Herken je het dat je moet opletten wat je eet vanwege gevoelige maag of bij darmenklachten en bepaald voedsel vermijdt, maar hierdoor ondergewicht hebt? Het kan zijn dat je daardoor weinig energie hebt en misschien wel minder spierkracht. Gelukkig kun je met deze

Lees verder »
als ik maar geen buikpijn krijg

“Als ik maar geen buikpijn krijg”

“Als ik maar geen buikpijn krijg” Herken je dit? Je hebt iets te eten gekocht, komt thuis en bekijkt de achterkant van de verpakking. Je ziet dat er gluten, lactose en E-nummers inzitten. Je besluit toch om het te gaan eten, omdat je heel veel trek hebt. Daarna denk je “Als ik maar geen buikpijn

Lees verder »
Mijn top 7 favoriete darmproof kant-en-klare maaltijden

Mijn top 7 favoriete darmproof kant-en-klare maaltijden

Mijn top 7 favoriete darmproof kant-en-klare maaltijden Als je last hebt van een gevoelige maag en darmen, dan moet je uit kijken wat je eet. Je kunt niet zomaar alle Chinees eten, vanwege de Ve-tsin, kruiden en hoeveelheid witte rijst. De snackbar is veel te vet vanwege de frituur. Zelfs kant-en-klare salades en stoommaaltijden zijn

Lees verder »
De relatie tussen depressie en darmklachten en PDS

De relatie tussen depressie en buikpijn

De relatie tussen depressie en darmklachten Steeds vaker verschijnen er berichten over dat veel mensen met depressie ook chronische darmklachten hebben en andersom. Het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat er een link is tussen die twee. Maar depressie en darmklachten dat zijn toch twee totaal andere dingen? Wat heeft dat met elkaar te maken? Je

Lees verder »
Scroll naar top