PDS Blog

In deze PDS blog wil ik jou inspireren om weer grip te krijgen op je maag- en darmklachten. Je kunt hier heerlijke darmproof recepten vinden, tips om je darmklachten te verminderen en tools om te leren leven met het prikkelbare darm syndroom. Daarnaast deel ik ook ervaringen van PDS-patiënten die hun darmklachten onder controle hebben gekregen. Veel leesplezier op het PDS blog!

Gezond beleg bij PDS en darmklachten

Gezond beleg bij PDS en darmklachten

Gezond beleg bij PDS en darmklachten Wanneer je PDS (prikkelbare darm syndroom) hebt of last hebt van darmklachten dan weet je misschien wel dat niet alle soorten beleg voor op brood gezond zijn voor je lichaam. Vooral zoet beleg kan veel ongemak geven door de hoeveelheid suikers die er in zitten. Ze kunnen namelijk darmklachten

Lees verder »
oregano bij pds

Oregano tegen buikkrampen en parasieten

Oregano tegen buikkrampen en parasieten Uit het ledenblad ‘Prikkels’ van de PDSB geschreven door Janna Koopman (gepubliceerd in september 2018) In elke editie van Prikkels worden telkens een of meer kruiden of specerijen besproken die maag-darmklachten kunnen verlichten. Deze keer: Oregano. De kracht van natuurlijke smaakmakers: Oregano De oude Egyptenaren gebruikten oregano al om voeding te conserveren en

Lees verder »
Darmklachten in de overgang- oorzaken en tips PDS

Darmklachten in de overgang – oorzaken en tips

Darmklachten in de overgang – oorzaken en tips Vrouwen met het prikkelbare darm syndroom (PDS) kunnen in de overgang extra last krijgen van darmklachten. Ook bij vrouwen zonder PDS kunnen er plotseling darmklachten ontstaan. Veel voorkomende klachten zijn: een opgezette buik, rommelende darmen, gasvorming en een afwijkend ontlastingspatroon. De veranderende hormoonhuishouding speelt hier een belangrijke

Lees verder »
Ontbijt recept bij darmklachten - teff pap

Ontbijt recept bij darmklachten – teff pap

Ontbijt recept bij darmklachten – teff pap Dieet: PDS, glutenvrij, lactosevrij, koemelkeiwit-vrij, e-nummervrij, vegan Dit ontbijt recept bij darmklachten is speciaal voor mensen met een gevoelige maag of prikkelbare darm. Deze voedzame pap van teff als ontbijt zorgt voor een goede start van de dag. Teff is een glutenvrije oergraan dat boordevol vezels bevat. Dit

Lees verder »
Darmklachten tijdens de menstruatie oorzaken en tips bij PDS

Darmklachten tijdens de menstruatie: oorzaken en tips

Darmklachten tijdens de menstruatie: oorzaken en tips Veel vrouwen hebben last van darmklachten tijdens de menstruatie. Klachten die veel voorkomen zijn: een opgezette buik, rommelende darmen, gasvorming en zachte ontlasting. Wanneer je PDS (prikkelbare darm syndroom) hebt, kan dit nog vervelender zijn omdat de menstruatie  de darmklachten versterkt.  In deze blog lees je meer over

Lees verder »
visualisatie meditatie darmklachten darmklachtenvrij PDS

Visualisatie meditatie bij darmklachten en PDS

Visualisatie meditatie bij darmklachten en PDS | prikkelbare darm syndroom In deze blog lees je meer over het effect van een visualisatie meditatie bij PDS en darmklachten die je kan helpen te bereiken dat je darmklachtenvrij wordt. Als je al jaren last hebt van je darmen, dan voelt het namelijk vaak als onwerkelijk dat het

Lees verder »
vegetarisch dieet PDS darmklachten vegan

3 tips bij een vegetarisch dieet en PDS

3 tips bij een vegetarisch dieet, darmklachten en PDS Heb je een vegetarisch dieet en PDS? In de praktijk zie ik steeds meer cliënten die overstappen naar een flexitarisch (één of meer dagen in de week geen vlees), vegetarisch (helemaal geen vlees/vis), of zelfs veganistisch (helemaal geen dierlijke producten) eetpatroon vanuit verschillende beweegredenen. Persoonlijk eet

Lees verder »
Scroll naar top